Aldi

i

Autor: PIOTR KAMIONKA/REPORTER

handel

ALDI dołącza do wojny między Lidlem i Biedronką? Od kwietnia nie podniosą cen o podatek VAT!

2024-03-22 15:18

ALDI ogłosił, że w kwietniu 2024 roku ceny produktów w ramach podstawowego koszyka zakupowego nie zostaną podniesione o podatek VAT. To odpowiedź na komunikat z Ministerstwa Finansów, iż od 31 marca br. nie zostanie przedłużona zerowa stawka na VAT na podstawowe produkty żywnościowe. Sieć handlowa ogłosiła, że koszty z tym związane bierze na siebie.

ALDI od kwietnia nie podniesie cen podstawowych produktów

Wraz z końcem marca 2024 roku ma skończyć się zerowa stawka VAT na podstawowe produkty żywnościowe. Oznacza to, że od kwietnia br. za te towary wszyscy zapłacimy więcej o dodany VAT. Takie informacje już jakiś czas temu podało Ministerstwo Finansów. Głos w tej sprawie zabrała jedna z sieci handlowych, która od lat działa w Polsce, chodzi o ALDI.

- ALDI jest niezawodnym dostawcą żywności na każdą kieszeń - bez kompromisu dla jakości. Decyzja o niepodnoszeniu cen o podatek VAT na tak szeroką gamę produktów, to kolejny krok naszej sieci w stronę ułatwiania oszczędzania Polakom - poinformował Łukasz Janota, Dyrektor ds. Wsparcia Zarządzania Kategoriami ALDI Polska. - To nasz priorytet, dlatego niezmiennie monitorujemy sytuację rynkową i zawsze stoimy na straży dobrych cen – dodał Janota.

Wśród produktów bez podwyżki o VAT klienci znajdą m.in.: pieczywo, świeże mięso, masła, mleka, jaja, sery żółte, mąki, kasze, ryże oraz oleje.

Sonda
Czy zerowy VAT na żywność powinien zostać utrzymany?

Promocje od 1 sztuki. O co chodzi?

To kolejny wyjście na przeciw konsumentom. W innych sieciach handlowych działają promocje oparte o model kupna kilku produktów np. kup 3 jogurty, zapłacisz za 2. ALDI zaproponował więc promocje od 1 sztuki, bez konieczności kupowania kilku rzeczy - często zwyczajnie ich nie potrzebujemy.

- W ALDI niezależnie od okoliczności zawsze stawiamy klienta w centrum naszych działań, dbając o to, aby zakupy były jak najprostsze - podkreśla Janota. Promocje od 1 sztuki, jak i niepodnoszenie cen podstawowych produktów o podatek VAT, to nasza odpowiedź na oczekiwania klientów oraz sposób na realizację obietnicy, jaką składamy kupującym – że naszym cenom można ufać. To dla nas bardzo ważne, bo to jeden z filarów składających się na proste zakupy. Dla przykładu w 2023 roku na promocjach w ALDI klienci zaoszczędzili łącznie średnio 28%, co daje kwotę ponad 170 milionów złotych – podsumował Janota.

To pierwsza w kraju sieć handlowa, która odniosła się do powrotu stawki VAT na podstawowe produkty żywnościowe. Obserwatorzy branży zauważają, że może być to znak, iż niemiecka sieć włącza się do tzw. "wojny dyskontów", która od jakiegoś czasu prowadzona jest między Lidlem a Biedronką. Być może wkrótce również te sieci ogłoszą swoje decyzje związane z przywróceniem VAT na żywność.