Elektroniczna wersja legitymacji emeryta-rencisty dostępna jest od stycznia 2023 roku. Z danych ZUS wynika, że korzysta z niej już 400 tys. emerytów i rencistów. Dzięki zainstalowanej na telefonie mLegitymacji senior może w szybki i bezpieczny sposób potwierdzić, że jest emerytem lub rencistą, udowodnić, że ma prawo do świadczeń zdrowotnych, a także korzystać z ulg, które mu przysługują (np. zniżek do biletów).
Komu przysługuje elektroniczna karta emeryta?
mLegitymację dostaje automatycznie każda osoba, która nabywa prawo do emerytury lub renty.
- Nie trzeba składać żadnych wniosków, ani tym bardziej do nas przychodzić. Wystarczy aktywować swoją legitymację w ściągniętej na telefon aplikacji mObywatel i korzystać z przysługujących seniorom ulg, pokazując emerycką legitymację na ekranie telefonu - mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.
Polecany artykuł:
Jeśli emeryt lub rencista, któremu wydana została tylko elektroniczna wersja legitymacji, będzie chciał posługiwać się tradycyjną plastikową kartą, może złożyć do ZUS-u wniosek o jej wydanie. Osoby, które posiadają już legitymację w formie tradycyjnej karty, mogą korzystać z obu wersji – plastikowej i elektronicznej. Dotychczasowa legitymacja w formie plastikowej karty pozostaje aktualna zgodnie z terminem jej ważności.
Jak zainstalować mLegitymację emeryta-rencisty na telefonie?
Każdy emeryt i rencista może samodzielnie dodać swoją mLegitymację w aplikacji mObywatel. Wystarczą do tego 3 proste kroki:
- uruchom aplikację mObywatel
- kliknij opcję „dodaj dokument”
- wybierz na liście dokumentów „legitymacja emeryta-rencisty”
Od tej pory na pulpicie aplikacji będzie widoczna ikona mLegitymacji.
Bezpłatną aplikację mObywatel można pobrać ze sklepów Google Play i App Store.