Tramwaje będą kursować z centrum miasta Szosą Chełmińską, ulicami Długą, Legionów, Polną, Ugory i Watzenrodego do nawrotu w ulicę Strobanda.
Pojawi się 26 peronów przystankowych z systemem informacji pasażerskiej, 31 wiat, część z nich to "wiaty zielone". Przy okazji powstanie ponad 3,6 kilometra zielonego torowiska. Tego typu rozwiązania są tam, gdzie tory biegną poza jezdniami.
Nowa linia to także przebudowa ulic, ścieżek rowerowych, dodatkowa sygnalizacja świetlna oraz ingerencja w zieleń. To oznacza nowe nasadzenia 127 drzew, przesadzenie około 110 oraz powstanie kilku tysięcy metrów kwadratowych łąk kwietnych.
29 grudnia ruszył przetarg na budowę nowej linii na JAR, o czym poinformowali prezydent Torunia Michał Zaleski i prezes MZK Zbigniew Wyszogrodzki. Nabór ofert potrwa do 15 lutego.
Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to inwestycja zakończy się w połowie 2023 roku. Prezydent przypomniał, że przed laty tory tramwajowe prowadziły już do północnej części miasta.
Budowa nowej linii to jedno z ośmiu zadań projektu BiT City II (to m.in. modernizacja torowisk w Toruniu, nowe autobusy i tramwaje) Całość kosztuje 400 milionów złotych, ponad połowa to środki z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!
Polecany artykuł: