Prawdziwy renesans
Po latach zapaści prowadzone są obecnie liczne działania promujące kultową markę Włocławka. Organizuje się festiwale, jak chociażby „Fajans Festiwal”, konkursy: „Włocławki-na koszulce”, „Włocławki- nowa odsłona”, powstają murale nawiązujące do dekoracji stosowanych na wyrobach ceramicznych, znak graficzny- logo miasta itp. Dzięki temu sztandarowy produkt kujawskiego miasta, znów stał się popularny.
Poszukiwany przez kolekcjonerów
Kolekcjonerzy poszukują unikatowych form fajansowych na różnego rodzaju aukcjach, gdzie ceny eksponatów sięgają nawet kilkunastu tysięcy złotych za sztukę, a Włocławek jest odwiedzany przez rzesze pasjonatów z całego kraju, szczególnie to widać podczas Fajans Festiwal, na który w większości przyjeżdżają osoby spoza miasta.
Przedmiot dumy
Od dziesięcioleci włocławskie wyroby ceramiczne są dla Włocławian szczególnie ważne, przez wiele lat nieprzerwanie produkowano we Włocławku m.in: talerzyki, wazony, filiżanki, serwisy obiadowe, kawowe oraz unikatowe formy i tzw. pikassy. Oryginalna i rozpoznawalna na skalę światową ceramika powstawała w Ośrodku Wzorcującym we Włocławku pod nadzorem najlepszych projektantów: Elżbiety Piwek- Białoborskiej, Jana Sowińskiego, Wita Płażewskiego, czy Antoniego Bisagi, bez wątpienia byli twórcami nowoczesnego fajansu.
Wizytówka miasta
Ten lokalny produkt, stał się wizytówką miasta, o unikalnych, szczególnych cechach, które wyróżniają go na tle innych, podobnych wytworów w kraju i za granicą.
Polecany artykuł: