Prace przy budowie nowej linii tramwajowej na osiedle JAR w Toruniu prowadzone są z różną intensywnością. Robotnicy działają w kilku punktach jednocześnie. Jak obecnie przedstawiają się postępy przy największej inwestycji w mieście?
Na Szosie Chełmińskiej, na odcinku od pl. NOT do Uniwersamu (straszący, opustoszały dom towarowy z czasów PRL), trwają prace torowe – wylano dolną płytę torową, trwa montaż szyn i przygotowania do wylania górnej płyty torowej. Dalej, do ul. Dekerta, kończy się budowa kanału dla sieci teletechnicznej i przebudowywana jest sieć gazowa, a w rejonie Liceum Akademickiego prowadzone są prace brukarskie.
Zaawansowana są prace na ul. Długiej. Wybudowano tam nowe torowisko i przebudowano część drogową. Pozostał tam jeszcze montaż sieci trakcyjnej, wiat na peronach i elementów małej architektury.
Na rondzie Czadcy, na wylocie Wielkiego Rowu, układana jest podbudowa jezdni, jej obrzeża, chodniki i krawężniki. Wzdłuż ul. Legionów (od ul. Kaliskiego do przejazdu) budowana jest magistrala wodociągowa.
Do zrobienia jest jeszcze torowisko od ronda Czadcy do przejazdu kolejowo-tramwajowego (wraz z samym przejazdem) oraz przejścia przez skrzyżowania Szosy Chełmińskiej z ul. Bema i Trasą Średnicową Północną. Czekają nas więc jeszcze prace drogowe na Szosie Chełmińskiej i ul. Legionów.
Torowisko betonowe zostało niemal ukończone na odcinku od przejazdu kolejowo-tramwajowego na ul. Legionów do ronda Strobanda (wraz z rondem), czyli wzdłuż ul. Polnej, Ugorów i Watzenrodego. Na ul. Ugory trwa budowa kanalizacji sanitarnej. Pozostało odtworzenie nawierzchni na ul. Ugory (po zakończeniu prac), zagospodarowanie zieleni, montaż sieci trakcyjnej, urządzenie (obsianie) zielonych torowisk, budowa dróg rowerowych, prace wykończeniowe i porządkowe.
Zostało jeszcze dużo do zrobienia na odcinku od ronda Strobanda do nowej pętli, która powstanie przy ul. Heweliusza na osiedlu JAR.