Biedronka

i

Autor: Flickr/zdjęcie poglądowe Sztuczki marketingowe i sprzedażowe w Biedronce

Takie sztuczki sprzedażowe stosuje Biedronka. Zobacz, żeby nie dać się nabrać!

2023-03-13 9:37

Wszystkie sieci handlowe w Polsce i na świecie stosują właściwe sobie sztuczki oraz chwyty marketingowe. Zabiegi te mają tak wpłynąć na zachowanie klienta, aby zrobił jak największe zakupy i był z siebie zadowolony (o ironio!). Sprawdziliśmy, jakie triki sprzedażowe i techniczne stosuje Biedronka wobec swoich klientów. Zobaczcie sami!

Biedronka stosuje podobne zabiegi marketingowe i sprzedażowe jak pozostałe sieci dyskontowe. Można dyskutować, czy niektóre zagrywki firmy są mniej lub bardziej uczciwe. Takie techniki od lat funkcjonują na rynku, a wielu klientów nie zdaje sobie z tego sprawy. Stosowanie tych metod ma oczywiście zwiększyć sprzedaż i zyski. Poniżej przedstawiamy kilka chwytów sprzedażowych, z którymi spotykamy się każdego dnia.

7 największych sztuczek marketingowych Biedronki. Na co uważać?

  1. Koszyki na kółkach w Biedronce są większe od standardowych, typowych dla dużych marketów. W jakim celu? Otóż wysokie ścianki pozwalają włożyć do koszyka więcej produktów. Przez to w czasie zakupów jesteśmy skłonni zapakować do wózka więcej towarów, niż potrzebujemy.
  2. Produkty marki własnej mają konkurencyjne ceny, jednak jest ich mniej w opakowaniach niż droższych odpowiedników.
  3. Masło jest najczęściej ulokowane dalej niż pieczywo. Żeby jest dostać, trzeba przejść znaczną część sklepu, a wtedy jesteśmy skłonni kupić więcej rzeczy, które w gruncie rzeczy nie są nam potrzebne.
  4. Sprzedawcy ustawiają towary na półkach na wysokości wzroku dorosłego człowieka. Umieszcza się tam produkty szczególnie promowane.
  5. Szerokie alejki w sklepie powodują, że nie chcemy szybko wyjść z zatłoczonego sklepu i przez to możemy zrobić więcej zakupów.
  6. Czerwone plakietki z promocjami. Na największych i najbardziej widocznych plakietkach wcale nie ma najlepszych promocji.
  7. Przycisk po prawej, dolnej stronie kasy samoobsługowej (tara do kasy). Niewciśnięcie go może spowodować, że będziemy mieli zawyżoną wagę produktów.