Przesłanie danych będzie obowiązkowe. Za brak zgłoszenia lub przekroczenia dopuszczalnych terminów zgłoszenia będą groziły kary grzywny. Deklaracje należy złożyć w terminie 12 miesięcy od dnia 1 lipca 2021 roku w przypadku budynków już istniejących, a dla nowo powstałych obiektów - 14 dni od pierwszego uruchomienia nowego źródła ciepła.
Deklarację możemy złożyć na dwa sposoby:
- w formie elektronicznej - przez Internet na stronie https://zone.gunb.gov.pl;
- w formie papierowej – wypełniony dokument można wysłać listem albo przynieść osobiście do Wydziału Środowiska i Ekologii ul. Wały gen. Sikorskiego 12, 87-100 Toruń bądź poprzez e-mail: [email protected].
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) ma być bazą, gdzie trafią dane nie tylko o źródłach spalania i ogrzewania. Także wszelkie informacje o kontrolach: kominiarskich, gospodarki odpadami czy inspekcji ochrony środowiska. Będą też zbierane informacje o udzielonych dotacjach na termomodernizację, OZE i wymianę pieców oraz o dodatkach: energetycznym, mieszkaniowym, zasiłku celowym. W bazie ma się znależć około 5 mln budynków.