Przebudowa i modernizacja DW nr 254
Wykonawca - firma Transpol z Łojewa (powiat inowrocławski) - rozpoczął modernizację odcinka Brzoza-Łabiszyn z końcem stycznia. Do tej pory zrealizował około 30 procent zakresu rzeczowego. Na wielu odcinkach ułożone zostały już pierwsze warstwy nawierzchni m.in. pomiędzy Kobylarnią i Antoniewem. Skorygowane zostały także niebezpieczne łuki drogi w rejonie Kobylarni. W Brzozie ułożona została kanalizacja deszczowa. Zaawansowane prace trwają przy budowie kładki oraz remoncie mostu w Olimpinie oraz przy budowie kanalizacji deszczowej w Łabiszynie. W Brzozie realizowane są roboty brukarskie.
Co obejmą roboty?
W ramach inwestycji wzmocniona zostanie konstrukcja jezdni (do parametrów 11,5 tony na oś). Realizowane roboty obejmują także:
- przebudowę poboczy i istniejących zjazdów do posesji,
- przebudowę skrzyżowań,
- budowę rond w Łabiszynie na połączeniu z drogą wojewódzką nr 246 oraz w Brzozie na skrzyżowaniu z ulicą Powstańców Wielkopolskich,
- przebudowę i budowę chodników na terenach zurbanizowanych,
- budowę ciągów pieszo-rowerowych,
- budowę zatok autobusowych,
- budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej na wybranych odcinkach,
- instalację elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Utrudnienia komunikacyjne
W związku z przebudową drogi zamknięty dla ruchu jest odcinek Łabiszyn-Kobylarnia. Dopuszczony jest jedynie ruch pojazdów do posesji znajdujących się przy drodze, przejazd służb komunalnych, transportu publicznego i pojazdów budowy. Wykonawca zakłada zakończenie prac na odcinku Brzoza-Łabiszyn jeszcze w tym roku kalendarzowym.
Kolejne odcinki DW nr 254 zostaną wyremontowane
Poza tym w tym roku przeprowadzone zostaną remonty trzech odcinków drogi wojewódzkiej nr 254:
- Mogilno-Wiecanowo – długoś 2,3 km (powiat mogileński, przygotowania do podpisania umowy o wartości 2,1 mln zł)
- Barcin-Krotoszyn – długość 1,1km (powiat żniński, trwa przetarg na realizację prac)
- Żabno-Wylatowo – długość 2,8 km (powiat mogileński, przygotowania do przetargu).
Całą inwestycja w liczbach
- wartość inwestycji – 53 mln zł,
- zaawansowanie rzeczowe – 30%,
- długość odcinka (Brzoza-Łabiszyn) – 13,2 km,
- nowa nośność – 11,5 tony na oś,
- gwarancja – 7 lat.