dodatek węglowy

i

Autor: Gettyimages Luki w ustawie o dodatku weglowym. Dodatek dla każdego gospodarstwa domowego nawet w tym samym budynku

Dodatek węglowy w Toruniu: gdzie i kiedy składać wnioski?

2022-08-25 22:19

3000 złotych ma otrzymać każde gospodarstwo domowe ogrzewane węglem lub innym paliwem stałym. Gdzie mieszkańcy Torunia mogą składać wnioski?

We wniosku o 3000 złotych dopłaty do paliwa, którym ogrzejemy zimą domy musimy uzupełnić kilka kluczowych pozycji. Na początku wpisujemy nazwę organu, do którego kierujemy wniosek: w przypadku Torunia jest nim Prezydent Miasta Torunia, jeśli zaś mieszkamy w innej gminie, organem właściwym będzie wójt (w przypadku gmin wiejskich) lub burmistrz (w przypadku gmin miejsko-wiejskich).

Następnie uzupełniamy dane osobowe, wpisujemy swój numer PESEL. W kolejnym kroku określamy adres naszego domu, a także możemy wpisać numer konta – w takim przypadku 3000 złotych otrzymamy przelewem. Co istotne, konto nie musi być własnością wnioskodawcy, a przelew dotrze wówczas na wskazany rachunek. Wniosek warto również uzupełnić o adres e-mail, unikniemy wówczas odbioru potwierdzenia przyznania dodatku węglowego z urzędu.

Kolejna kluczowa kwestia to określenie wszystkich osób wraz z którymi prowadzimy gospodarstwo domowe. Należy we wniosku umieścić ich dane osobowe, a także numery PESEL. Jeżeli prowadzimy gospodarstwo samotnie, zaznaczamy stosowne okienko.

Dopłatami do paliwa w wysokości 3000 złotych są objęte gospodarstwa ogrzewane następującymi źródłami ciepła:

-kocioł na paliwo stałe,

-kominek,

-koza,

-ogrzewacz powietrza,

-trzon kuchenny,

-piecokuchnia,

-kuchnia węglowa,

-piec kaflowy na paliwo stałe

Zdarza się, że jeden piec ogrzewa więcej niż jedno mieszkanie. Jeżeli jednak należy do którejś z wymienionej wyżej kategorii, dodatek węglowy przysługuje każdemu gospodarstwu domowemu z osobna.

We wniosku musimy zaznaczyć typ źródła ciepła i co absolutnie kluczowe: musi się on zgadzać z tym, co zadeklarowaliśmy w zgłoszeniu do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Jeżeli pracownicy urzędu gminy, którzy będą weryfikować nasz wniosek stwierdzą niezgodność – może on zostać odrzucony.

W Toruniu wnioski o przyznanie dodatku węglowego można składać do końca listopada w dwóch wydziałach urzędu miasta:

-przy ul. Wały Generała Sikorskiego 12 w Wydziale Środowiska i Ekologii (mniejszy budynek obok głównego gmachu urzędu) 

-przy ul. Legionów 220 w Wydziale Gospodarki Komunalnej (obok zajezdni autobusowej)

Oba punkty podawcze pracują w godzinach od 7:30 do 17:00

Wnioski można składać również elektronicznie poprzez platformę ePUAP. Wypełniony i odręcznie podpisany wniosek skanujemy, następnie na platformie ePUAP należy odnaleźć sekcję "Sprawy Ogólne", następnie wybrać opcję "Pismo ogólne do podmiotu publicznego", w sekcji poświęconej wyborowi urzędu wybrać Toruńskie Centrum Świadczeń Rodzinie, i następnie plik z zeskanowanym wnioskiem umieścić jako załącznik.