Modernizacja dróg w regionie postępuje
Zakończona modernizacja 13 km odcinka Brzoza-Łabiszyn objęła przebudowę i wzmocnienie konstrukcji jezdni, budowę nowych rond w Łabiszynie i Brzozie oraz montaż barier w miejscach niebezpiecznych. Naprawiono również uszkodzone elementy mostów w Antoniewie i Obórzni, przygotowując się do ich kompleksowej przebudowy, która obejmie także dobudowanie ścieżek pieszo-rowerowych (wkrótce przetarg na projekt).
Dwa niebezpieczne zakręty w Kobylarni zostały zlikwidowane, a trasa poprowadzona częściowo nowym śladem. Na terenie Łabiszyna i miejscowości Łabiszyn Wieś powstały chodniki, a we współpracy z gminą Nowa Wieś Wielka wybudowano ścieżkę rowerową od Brzozy do Nowego Smolna. Te inwestycje to wydatek ok. 64 mln złotych. Środki pochodzą z Unii Europejskiej oraz regionalnych funduszy na cele modernizacyjne.
Odcinek Łabiszyn - Barcin
Prace na dziewięciokilometrowym odcinku drogi wojewódzkiej nr 254 są już na półmetku. Sukcesywnie układane są nowe warstwy nawierzchni. Prowadzone są także prace nad budową nowego chodnika z Barcina do Kani. W ostatnich miesiącach przebudowano część skrzyżowań oraz przepustów, a zaawansowanie rzeczowe przekracza 70%.
Dzięki tej inwestycji wzmocniona zostanie jezdnia (do przenoszenia nacisku 11,5 tony na oś), co zapobiegnie powstawaniu kolein i spękań na trasie często używanej przez ciężarówki. W miejscowościach Kania i Augustowo dokończone zostaną wysepki, co poprawi bezpieczeństwo poprzez wymuszenie zmniejszenia prędkości u kierowców. Przejścia dla pieszych zostaną oświetlone, a także dobudowane zostaną zatoki autobusowe. Na całej trasie planowane jest ułożenie ostatniej warstwy tzw. cichej nawierzchni, która zmniejszy hałas o kilka decybeli. Na koniec droga zyska nowe oznakowanie poziome i pionowe.
Koszt powyższych prac to ok. 43 mln złotych. Roboty mają zakończyć się do końca 2024 roku.