Koniec remontu na odcinku Płońsk – Raciąż
Od wtorku, 22 kwietnia 2025 roku, podróżni będą mogli znów korzystać z pociągów na odcinku Płońsk – Raciąż po zakończeniu okresu obowiązywania zastępczej komunikacji autobusowej. Dotyczy to remontowanej linii kolejowej nr 27 Nasielsk – Toruń Wschodni.
- W ramach prac na jednotorowej trasie m.in. naprawiliśmy nawierzchnię peronów na stacji Raciąż, wymieniliśmy nawierzchnię na 8 przejazdach kolejowo- drogowych oraz wyremontowaliśmy 8 obiektów inżynieryjnych - informuje Przemysław Zieliński, rzecznik PKP PLK S.A.
Na odcinek Raciąż – Sierpc obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa.
Teraz prace przeniosą się na odcinek Raciąż – Sierpc. Tam do 8 czerwca obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa.
- Zakres robót obejmie przede wszystkim dokończenie prac na 17 obiektach inżynieryjnych, wymianę nawierzchni na 33 przejazdach kolejowo – drogowych oraz wymianę 7 rozjazdów.
- Wartość robót na obu odcinkach wynosi 30 572 185,17 zł netto (37 604 525,76 zł brutto), a wykonuje je Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o.
- W 2024 r., podczas pierwszego etapu robót na linii nr 27, naprawiliśmy tor, wymieniając szyny i podkłady, uzupełniając tłuczeń oraz regulując tor. Zapewniliśmy podróżnym oczekiwany komfort obsługi na stacjach i przystankach. Naprawiliśmy nawierzchnie peronów oraz wymieniliśmy wiaty, ławki i gabloty informacyjne na stacjach i przystankach Płońsk, Dalanówek, Baboszewo, Kaczorowo, Zawidz Kościelny, Zawidz i Mieszaki - informuje Przemysław Zieliński.
- Prace objęły również remont 47 obiektów inżynieryjnych, a bezpieczeństwo na styku dróg i toru zwiększyło się dzięki wymianie nawierzchni na 71 przejazdach kolejowo – drogowych.
- Wartość zrealizowanych w ubiegłym roku prac wyniosła około 108 mln zł netto ze środków budżetowych PLK S.A.
Kolejne prace na linii kolejowej łączącej Mazowsze z województwem kujawsko-pomorskim
- Inwestycja na linii kolejowej między Sierpcem a Nasielskiem jest przykładem na to, w jaki sposób uzyskać zadowalające efekty, polegające na prawie dwukrotnym podwyższeniu prędkości pociągów pasażerskich, przy optymalizacji kosztów realizacji robót. Zakres prac przygotowaliśmy tak, aby maksymalnie wykorzystać elementy infrastruktury w dobrym stanie technicznym (większość podkładów, szyny) i zmodernizować elementy wymagające poważniejszych napraw (podsypka, obiekty inżynieryjne, rozjazdy, przejazdy kolejowo – drogowe i perony). To standard, do którego dążymy podczas realizacji prac na liniach o znaczeniu regionalnym – powiedział Krzysztof Waszkiewicz, Członek Zarządu, dyrektor ds. utrzymania infrastruktury w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A.
Co się zmieni na tej trasie do 2026 roku?
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. docelowo planują, by w 2026 roku, dla zapewnienia szybszych i bezpieczniejszych podróży pociągiem, na trasie zostały zabudowane nowe urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym, wraz z przeniesieniem sterowania stacją Raciąż do stacji Płońsk. Dzięki pracom przeprowadzonym w ubiegłym roku na części szlaku, pociągi już przyśpieszyły do 100 km/h. Kolejne inwestycje umożliwią podniesienie prędkości pociągów pasażerskich na odcinku Nasielsk – Sierpc do 120 km/h, czyli dwukrotnie szybciej niż przed remontem, co skróci czas przejazdu koleją o około 25 minut. Zwiększy się także przepustowość trasy, dzięki czemu będzie mogło kursować na niej więcej pociągów.