Cała trasa łącząca Mroczę z Więcborkiem będzie gwarantować bezpieczne i wygodne podróże. Wcześniej zrealizowaliśmy szereg innych inwestycji: odnowiliśmy odcinki z Nakła, przez Mroczę do Wiela, zbudowaliśmy nowy most na Orlej, rondo w Więcborku, obwodnice Nakła i Mroczy. Wkrótce zakończą się też remonty na odcinkach pomiędzy Sępólnem Krajeńskim i Tucholą. Zleciliśmy także przygotowanie koncepcji niezbędnych do budowy obejść Więcborka i Sępólna Krajeńskiego – podkreślał marszałek Piotr Całbecki.
Droga wojewódzka nr 241 łączy między innymi Nakło nad Notecią z Sępólnem Krajeńskim. Stanowi również ważny łącznik dwóch dróg krajowych nr 10 (Bydgoszcz-Szczecin) i 25 (Bydgoszcz-Koszalin). Za przebudowę odcinka Wiele-Więcbork odpowiada firma Drogomex z Pruszkowa (województwo mazowieckie). W zakres zadania wchodziła między innymi odnowa nawierzchni drogi. W jezdnię wbudowano siatkę wzmacniającą i zmodernizowano istniejące skrzyżowania.
Z myślą o pasażerach autobusów zbudowano cztery nowe przystanki. Bezpieczeństwo poprawiło także dobudowanie pobocza oraz wymiana barier sprężystych. Dzięki odpowiedniemu profilowi, oczyszczonym rowom oraz wymianie istniejących korytek ściekowych trasa zyskała lepsze odwodnienie.
Znaczna część drogi wojewódzkiej nr 241 została zmodernizowana w poprzedniej perspektywie finansowej dzięki środkom unijnym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Wówczas przebudowano 23 kilometry tej trasy, między innymi odcinki Kcynia-Nakło oraz Nakło-Mrocza, modernizację przeszedł też most na rzece Orlej w Więcborku. W 2014 roku oddano do użytku obwodnicę Mroczy, a rok później przebudowany sześciokilometrowy odcinek Mrocza-Wiele.
Przygotowywane są kolejne zadania. Kosztem ponad 170 tysięcy złotych powstaje wstępna dokumentacja niezbędna do budowy pięciokilometrowej obwodnicy Więcborka. Odbyły się konsultacje społeczne, do koncepcji wprowadzono uwagi mieszkańców. Trwają prace nad uzyskaniem decyzji środowiskowej. Zakończenie prac nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym planowane jest do połowy przyszłego roku.
Modernizacja w liczbach:
- Długość odcinka – 7,252 km,
- Liczba nowych peronów autobusowych – 4,
- Wartość zadania – 12,25 mln złotych,
- Gwarancja – 60 miesięcy.