Plany zakładają powstanie zajezdni tramwajowo-autobusowej na przedłużeniu ul. Łukasiewicza blisko zachodniej granicy miasta, na terenie o powierzchni koło 11,5 ha. W pierwszej kolejności ma zostać zbudowana hala tramwajowa zajezdni, a dalszej perspektywie - hala autobusowa. Część tramwajowa ma zostać zbudowana w okresie od czwartego kwartału 2026 r. do pierwszego kwartału 2029 r.
Dotychczasowa zajezdnia tramwajowa przy ul. Sienkiewicza zbudowana w 1891 r. nie jest w stanie kompleksowo obsłużyć całego taboru. Ze względu ograniczoną przestrzeń i zabytkowy charakter nie można jej rozbudować tak, aby odpowiadała obecnym potrzebom.
Dojazd do nowej zajezdni zostanie zapewniony od południa - od Szosy Bydgoskiej, a od wschodu - od ul. Łukasiewicza.
Polecany artykuł:
Nowa, dwutorowa linia tramwajowa początkowo będzie biegła od pętli Motoarena w pasie rozdzielającym jezdnie Szosy Bydgoskiej w kierunku zachodnim, a następnie ulicami Pera Jonssona i ul. Łukasiewicza do zajezdni.
Budowa nowej zajezdni tramwajowej i linii tramwajowej ma zostać zbudowana z dofinansowaniem z programu FEnIKS - Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko. Wniosek o wsparcie jest w trakcie oceny.
Oferty w przetargu na zaprojektowanie zajezdni można składać do 18 lutego.