Jak nowy
Modernizacja Star 266 do wersji Stara 266M2 w przeprowadzana w bieżącym roku jest w założeniu kontynuacją procesu modernizacji tego pojazdu z lat poprzednich. Zmieniana jest jednostka napędowa wraz ze sprzęgłem i skrzynią biegów co – według zapewnień wojskowych - zdecydowanie poprawia właściwości trakcyjne, zmniejszenie zużycia paliwa, a co za tym idzie zmniejszenie kosztów eksploatacji.
W trosce o środowisko
Zmiany mają również ograniczyć negatywnego wpływu na środowisko naturalne, ponieważ nowe silniki spełniają normę EURO. Nowa kabina kierowcy poprawia komfort pracy kierowcy poprzez zwiększenie widoczności, obniżenie poziomu hałasu i zwiększenie bezpieczeństwa, poprawę bieżącej obsługi i naprawy w skutek zastąpienia kabiny stałej odchylaną, zmiana skrzyni ładunkowej. Ma to spowodować wzrost efektywności przewozu ładunków. Jak twierdzą zleceniodawcy - nowa skrzynia przystosowana jest do przewozu europalet. Modernizacja prowadzona jest również w pojazdach z zabudową specjalną, dodatkowo modyfikacji w przypadku tych pojazdów poddawane jest wyposażenie oraz agregat prądotwórczy na przyczepie.
Do ostatniej śrubki
Należąca do Grupy Zasada firma Autobox - ta sama która uczestniczyła przy modernizacji fabrycznej ciężarówek do wersji 266M uspokaja krytyków całej akcji modernizacyjnej, że samochody są rozkręcane do ostatniej śrubki, konserwowane i wyposażane w nowoczesny osprzęt. Wszystko za 450 tys. zł, czyli co najmniej o połowę mniej niż w przypadku nowego pojazdu. Poddane modernizacji Stary 266M2 powinny posłużyć wojsko jeszcze około 20 lat.
Długie życie
Obecny przetarg dotyczy co najmniej 375 samochodów w wersji skrzyniowej i blisko 170 wozów z zabudową specjalistyczną.