- 100 miejsc bezpłatnie dla pracowników UMK (pon.-pt., godz. 6:00-17:00).
- Płatne parkowanie: 4 zł/h, abonament - 80 zł (studenci), 160 zł (pozostali).
- Nowe udogodnienia: stacje ładowania aut elektrycznych i dodatkowe miejsca dla osób z niepełnosprawnościami.
Zmiany na ważnym parkingu na Kampusie UMK w Toruniu
Od 1 września 2025 roku parking przed Aulą i Rektoratem Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu zacznie funkcjonować według nowych reguł. Zmiany obejmą zarówno sposób naliczania opłat, jak i zasady dostępu do miejsc postojowych. Celem jest nie tylko lepsze wykorzystanie przestrzeni w samym centrum kampusu, ale też zwiększenie bezpieczeństwa osób korzystających z tej części uniwersytetu.
Nowe strefy parkowania
Parking przy ul. Gagarina 11 dysponuje 210 miejscami, które od teraz będą podzielone na kilka stref. Pracownicy UMK w dni robocze, w godzinach 6:00-17:00, będą mogli korzystać ze 100 miejsc bez dodatkowych opłat. Pozostała część parkingu zostanie udostępniona wszystkim kierowcom, ale już na zasadach komercyjnych - 4 zł za każdą rozpoczętą godzinę postoju. Dla stałych użytkowników przygotowano także opcję abonamentową: 80 zł miesięcznie dla studentów oraz 160 zł dla pozostałych osób.
Jak zapłacić? To proste
Opłaty będzie można uiszczać w tradycyjnych parkometrach lub zdalnie za pomocą aplikacji APCOA Flow, którą udostępnia operator systemu, firma APCOA. Dodatkowo na parkingu pojawią się nowe rozwiązania: dwa stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych oraz 10 miejsc dla osób z niepełnosprawnościami.
Przez pierwsze dwa tygodnie września system będzie działał pilotażowo. W tym czasie uczelnia przeprowadzi akcję informacyjną, a przedstawiciele APCOA będą bezpośrednio pomagać kierowcom w zrozumieniu nowych zasad.
Od początku był darmowy
Obiekt przy ul. Gagarina 11 powstał w latach 70. XX w., równolegle z budową Auli UMK i kompleksu rektoratu. Od początku pełnił funkcję głównego parkingu reprezentacyjnej części kampusu. W kolejnych dekadach przechodził jedynie drobne modernizacje m.in. związane z nawierzchnią i oświetleniem, nigdy wcześniej nie został objęty tak kompleksowym systemem organizacyjnym, jak ten, który wchodzi w życie jesienią 2025 roku.