Alkohol

i

Autor: Pixabay Alkohol

Handel i zakupy

Sprzedaż alkoholu będzie ograniczona? Jedna grupa społeczna mówi głośno "stop"!

2024-05-15 21:46

Z badania przeprowadzonego dla Dziennika Gazety Prawnej i RMF FM wynika, że Polacy są niechętni wobec proponowanych przez rząd ograniczeń dotyczących sprzedaży alkoholu. Ponad 55 procent respondentów sprzeciwia się zakazowi sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych, a ponad 64 procent jest przeciwnych wprowadzeniu prohibicji po godzinie 22.00.

Sprzeciw wobec ograniczenia sprzedaży alkoholu?

"DGP" opublikował w środę wyniki sondażu przeprowadzonego przez United Surveys na zlecenie IBRiS. Przeciwko zakazowi sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych opowiedziało się 55,4 proc. ankietowanych, podczas gdy 42,9 proc. poparło takie ograniczenie, a 1,7 proc. nie miało zdania.

Podobna sytuacja dotyczy zakazu sprzedaży alkoholu w sklepach po godz. 22.00. Przeciwnych temu zakazowi było 64,1 proc. respondentów, za jego wprowadzeniem opowiedziało się 34,4 proc., a 1,5 proc. nie miało zdania.

Najmłodsi za alkoholem

Najmłodsi wykazują największy sprzeciw w obu przypadkach. W grupie wiekowej 18-29 lat, aż 85 proc. jest przeciwko zakazowi sprzedaży alkoholu na stacjach paliw, podczas gdy 15 proc. popiera ten zakaz. Również 80 proc. osób z tej grupy nie zgadza się na ograniczenie sprzedaży alkoholu w sklepach w godzinach nocnych, a 20 proc. jest za.

Najbardziej przychylni proponowanym zmianom są seniorzy. W grupie wiekowej 70+, 62 proc. popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw, podczas gdy 34 proc. jest temu przeciwnych.

Alkohol do kupienia w internecie

W kwestii zakazu sprzedaży alkoholu przez internet, większość ankietowanych jest przychylna temu pomysłowi. Popiera go 57,7 proc. respondentów, 35,6 proc. jest przeciw, a 6,7 proc. nie ma zdania.

Taki pomysł jest popierany niemal we wszystkich grupach wiekowych - informuje artykuł. Wyjątkiem są najmłodsi w wieku 18-29 lat, gdzie 75 proc. jest przeciwnych, a 21 proc. popiera zakaz. Największe poparcie zdobywa jednak zakaz reklamy napojów alkoholowych, który popiera 63,4 proc. respondentów. Przeciwko jest 32,2 proc., a 4,4 proc. nie ma zdania.