Na najbliższy weekend 16-18 lipca wykonawca rozbudowy mostu drogowego im. Marszałka Józefa Piłsudskiego zaplanował montaż kolejnych dwóch, głównych konstrukcji mostu. Każda z nich to stalowy kolos o masie ponad 3 ton i długości grubo ponad 10 metrów. Jest ona wbudowywana na całej szerokości mostu, co wymusza konieczność jego całkowitego wyłączenia z ruchu.
Wskazane jest bowiem, aby były one montowane w całości, a nie w kawałkach. Każde połączenie spawane czy styk, wykonywany w warunkach budowy, ma gorszą jakość czy trwałość od elementów fabrycznych - informuje Ireneusz Makowski, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg.
Polecany artykuł:
Do tej pory zostało ułożonych pięć takich konstrukcji. Gdy zostaną ułożone wszystkie - wykonawca położy ostatnią warstwę nawierzchni na moście, tzw. warstwę ścieralną. Asfalt lany, który według projektu zostanie zastosowany, będzie wykonywany w technologii bezszwowej, dlatego maszyna, która go kładzie musi przejechać całą szerokością jezdni. Zapewni to zdecydowanie lepszą trwałość i jakość nawierzchni.
Wykonawca pracuje w systemie zmianowym, 24 godziny na dobę, tak aby wykorzystać weekendowe wyłączenia mostu w maksymalny sposób. Przypominamy, na czas zamknięcia mostu im. Józefa Piłsudskiego ruch odbywa się mostem gen. Elżbiety Zawackiej.
Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres online@grupazpr.pl. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!