Na najbliższy weekend 16-18 lipca wykonawca rozbudowy mostu drogowego im. Marszałka Józefa Piłsudskiego zaplanował montaż kolejnych dwóch, głównych konstrukcji mostu. Każda z nich to stalowy kolos o masie ponad 3 ton i długości grubo ponad 10 metrów. Jest ona wbudowywana na całej szerokości mostu, co wymusza konieczność jego całkowitego wyłączenia z ruchu.
Wskazane jest bowiem, aby były one montowane w całości, a nie w kawałkach. Każde połączenie spawane czy styk, wykonywany w warunkach budowy, ma gorszą jakość czy trwałość od elementów fabrycznych - informuje Ireneusz Makowski, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg.
Polecany artykuł:
Do tej pory zostało ułożonych pięć takich konstrukcji. Gdy zostaną ułożone wszystkie - wykonawca położy ostatnią warstwę nawierzchni na moście, tzw. warstwę ścieralną. Asfalt lany, który według projektu zostanie zastosowany, będzie wykonywany w technologii bezszwowej, dlatego maszyna, która go kładzie musi przejechać całą szerokością jezdni. Zapewni to zdecydowanie lepszą trwałość i jakość nawierzchni.
Wykonawca pracuje w systemie zmianowym, 24 godziny na dobę, tak aby wykorzystać weekendowe wyłączenia mostu w maksymalny sposób. Przypominamy, na czas zamknięcia mostu im. Józefa Piłsudskiego ruch odbywa się mostem gen. Elżbiety Zawackiej.
Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!