Platforma przesiadkowa na placu Rapackiego w Toruniu

i

Autor: Adam Zakrzewski

Wygodniej i bezpieczniej. Wiemy, od kiedy można korzystać z nowej platformy przesiadkowej w Toruniu [SZCZEGÓŁY]

2021-02-23 12:45

Bez wędrowania od przystanku do przystanku przy przesiadkach, pokonywania przejść na ruchliwej ulicy, z czytelną informacją rozkładu jazdy, przystosowaniem dla osób z niepełnosprawnościami oraz wózków, czy... z podgrzewaną nawierzchnią. W tym tygodniu pasażerowie będą mogli już korzystać z nowego węzła przesiadkowego na Alei Jana Pawła II w Toruniu.

Uruchomienie platformy zaplanowano na 27 lutego, o godzinie 10.00. Największe udogodnienie dla pasażerów MZK, to łatwiejsze i bezpieczniejsze przesiadanie się z, np. autobusu na tramwaj. Nie będzie już trzeba pokonywać jezdni i zmieniać przystanków. Wszystko w jednym miejscu. Zresztą, zasada jest tu podobna jak na węźle przesiadkowym na Alei Solidarności.

Najczęściej kradzione samochody [Toyota, BMW, Renault] | ESKA XD - Prosto z salonu #16

Ważne - po uruchomieniu platformy znikną dotychczasowe przystanki w rejonie placu Rapackiego.

Co znajduje się na nowym węźle? To między innymi:

  • tablice informacji pasażerskiej na peronach i przy wiatach
  • biletomaty (pojawią się później, po wyłonieniu dostawcy)
  • wiaty na całej długości peronów
  • wiosną wiaty zmienią się w "zielone przystanki", z pnączami

Są udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, starszych oraz dla wózków - informuje Miejski Zakład Komunikacji:

Przejścia przez jezdnie i torowisko oraz dojścia do peronów przystankowych są jednopoziomowe. Krawężniki na przejściach przez jezdnie i torowisko mają wysokość zaledwie dwóch centymetrów. To element ostrzegawczy dla osób niewidomych lub niedowidzących.

W tablicach informacji pasażerskiej zastosowano odpowiedni kontrast wyświetlanych komunikatów oraz funkcję informacji dźwiękowej dla osób niewidomych lub niedowidzących. Komunikaty głosowe emitowane będą po wciśnięciu przycisku z wypukłym opisem zainstalowanym na słupie, na którym zamontowana jest tablica.

Wysokość peronów jest dostosowana do obsługi taboru niskopodłogowego. Dodatkowym udogodnieniem jest system informacji fakturowej (czyli płytki ostrzegawcze i reliefowe powierzchnie prowadzące) oraz wizualnej (żółty pas bezpieczeństwa). Dźwięk towarzyszący sygnalizacji świetlnej dla pieszych zostanie dostosowany do otoczenia.

Od 27 lutego autobusy linii dziennych nr 10,11,12,13,14,20,22,27,32,36 oraz linii nocnych: 01 i 03 jak także tramwaje linii 1,1N, 2 i 3N będą zatrzymywały się na nowym węźle.

Komunikacja miejska będzie funkcjonowała tak jak dotychczas, rozkłady jazdy pozostaną niezmienione. Ale jeśli będzie to konieczne, kursy zostaną dostosowane do nowych warunków.