Platforma przesiadkowa na placu Rapackiego w Toruniu

i

Autor: Adam Zakrzewski

Wygodniej i bezpieczniej. Wiemy, od kiedy można korzystać z nowej platformy przesiadkowej w Toruniu [SZCZEGÓŁY]

2021-02-23 12:45

Bez wędrowania od przystanku do przystanku przy przesiadkach, pokonywania przejść na ruchliwej ulicy, z czytelną informacją rozkładu jazdy, przystosowaniem dla osób z niepełnosprawnościami oraz wózków, czy... z podgrzewaną nawierzchnią. W tym tygodniu pasażerowie będą mogli już korzystać z nowego węzła przesiadkowego na Alei Jana Pawła II w Toruniu.

Uruchomienie platformy zaplanowano na 27 lutego, o godzinie 10.00. Największe udogodnienie dla pasażerów MZK, to łatwiejsze i bezpieczniejsze przesiadanie się z, np. autobusu na tramwaj. Nie będzie już trzeba pokonywać jezdni i zmieniać przystanków. Wszystko w jednym miejscu. Zresztą, zasada jest tu podobna jak na węźle przesiadkowym na Alei Solidarności.

Ważne - po uruchomieniu platformy znikną dotychczasowe przystanki w rejonie placu Rapackiego.

Co znajduje się na nowym węźle? To między innymi:

  • tablice informacji pasażerskiej na peronach i przy wiatach
  • biletomaty (pojawią się później, po wyłonieniu dostawcy)
  • wiaty na całej długości peronów
  • wiosną wiaty zmienią się w "zielone przystanki", z pnączami

Są udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, starszych oraz dla wózków - informuje Miejski Zakład Komunikacji:

Przejścia przez jezdnie i torowisko oraz dojścia do peronów przystankowych są jednopoziomowe. Krawężniki na przejściach przez jezdnie i torowisko mają wysokość zaledwie dwóch centymetrów. To element ostrzegawczy dla osób niewidomych lub niedowidzących.

W tablicach informacji pasażerskiej zastosowano odpowiedni kontrast wyświetlanych komunikatów oraz funkcję informacji dźwiękowej dla osób niewidomych lub niedowidzących. Komunikaty głosowe emitowane będą po wciśnięciu przycisku z wypukłym opisem zainstalowanym na słupie, na którym zamontowana jest tablica.

Wysokość peronów jest dostosowana do obsługi taboru niskopodłogowego. Dodatkowym udogodnieniem jest system informacji fakturowej (czyli płytki ostrzegawcze i reliefowe powierzchnie prowadzące) oraz wizualnej (żółty pas bezpieczeństwa). Dźwięk towarzyszący sygnalizacji świetlnej dla pieszych zostanie dostosowany do otoczenia.

Od 27 lutego autobusy linii dziennych nr 10,11,12,13,14,20,22,27,32,36 oraz linii nocnych: 01 i 03 jak także tramwaje linii 1,1N, 2 i 3N będą zatrzymywały się na nowym węźle.

Komunikacja miejska będzie funkcjonowała tak jak dotychczas, rozkłady jazdy pozostaną niezmienione. Ale jeśli będzie to konieczne, kursy zostaną dostosowane do nowych warunków.

Najczęściej kradzione samochody [Toyota, BMW, Renault] | ESKA XD - Prosto z salonu #16