Od 11 lutego mieszkańcy Torunia mogli założyć konto użytkowników w nowym systemie Karty Miejskiej JO. Kilka tygodni później, w marcu, w życie weszła już aplikacja, z której korzysta wielu torunian. Wkrótce po tym, zakup biletu był możliwy wyłącznie w aplikacji, a w wersji papierowej ograniczył się do biletomatów, które znajdziemy na kilku przystankach oraz w pojazdach komunikacji miejskiej. Dla tych, którzy chcą mieć kartę miejską w formie plastikowego, fizycznego nośnika pojawiła się opcja wyrobienia jej w kasach Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu. Na taki nośnik trzeba jednak poczekać nawet 9 dni.
Informacja o tym, że bilety semestralne i miesięczne również funkcjonują tylko na fizycznej karcie miejskiej lub w aplikacji nie dotarła jednak do wszystkich. Niektórzy rodzice zdziwili się, gdy po wakacjach chcieli kupić migawkę dla swoich dzieci, które wróciły do szkoły.
Jakie zgłoszenia przyjmuje helpdesk Karty JO?
Jak się okazuje - to nie jedyne problemy, które mogą napotkać użytkownicy Karty Miejskiej Jo. Jakie zgłoszenia kierowane są przez mieszkańców? Zwróciliśmy się w tej sprawie do rzecznika prezydenta Torunia, Marcina Centkowskiego. W odpowiedzi otrzymaliśmy:
- dość regularnie pojawiają się zgłoszenia dotyczące przepisania kupionego wcześniej biletu okresowego do nowego identyfikatora wirtualnego (karty w aplikacji mobilnej) – np. po zmianie telefonu czy po ponownej instalacji aplikacji. Samodzielne takiego przeniesienia pomiędzy kartami dokonać nie można, ale łatwo to zrobić telefonując do POK lub pisząc na [email protected].
- dość często zgłaszana w ostatnich dniach sierpnia była niedogodność przy kupowaniu biletów na karty wirtualne dla wielu podopiecznych, np. dzieci. Karty wirtualne mają numery oraz markę i model telefonu, na którym zostały wygenerowane. Nie można im natomiast przypisać indywidualnych nazw. Stąd przy kupowaniu biletu może się pojawić wątpliwość, na którą kartę (którego z podopiecznych) kupujemy bilet, zwłaszcza gdy dzieci mają jednakowe telefony. Ten temat został zgłoszony do autorów aplikacji, do uwzględnienia przy jednej z najbliższych aktualizacji. Chcemy by użytkownik mógł samodzielnie nadawać nazwę każdej karcie na swoim koncie karty JO, wtedy ta niedogodność zniknie.
- sporadycznie pojawiają się propozycje dotyczące możliwości wprowadzenia płatności za bilety kupowane przez portal z wykorzystaniem punktów zgromadzonych w portmonetce wirtualnej. Analizujemy możliwość wprowadzenia tego rozwiązania.
- czasami zdarzają się też sytuacje, w których użytkownik kupi przez nieuwagę niewłaściwy bilet okresowy. Rzeczywiście w toruńskiej taryfie jest bardzo duża różnorodność biletów i trzeba uważnie wybierać ten właściwy. Ale jeżeli zdarzy się pomyłka sprawę zwrotu można szybko zgłosić przez portal lub w POK.
Jak zgłaszać problemy z Kartą Miejską Jo?
Można zrobić to poprzez infolinię karty pod numerem tel.: 56 611 89 99. Jest ona czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 09:00- 15:30. Dostępny jest także w formie adresu mailowego - [email protected]. Dla tych, którzy chcieliby sprawę załatwić osobiście - można zgłaszać takie problemy w Punktach Obsługi Klienta.
Co z niedziałającym biletomatem?
Sprawa niesprawnego biletomatu przy ulicy Hubego w Toruniu została zgłoszona Miejskiemu Zakładowi Komunikacji.
Jeśli jest jakiś problem z zakupem biletu, na przykład w biletomacie, pojeździe czy biletomacie stacjonarnym, to bardzo prosimy, żeby to do nas zgłaszać. Jeśli nie wiemy, że taki problem jest, no to po prostu nie możemy zareagować. A jeżeli się dowiemy, to na pewno natychmiast podejmiemy działania w celu usunięcia jakiejś awarii, która zawsze może się zdarzyć - mówi Sylwia Derengowska z Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu
Można zgłaszać to poprzez formularz zgłoszeniowy, który jest dostępny na stronie Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu lub mailowo.