Bilet semestralny tylko w aplikacji lub po 9 dniach oczekiwania? Toruńscy rodzice widzą problem z Kartą JO [AUDIO]

Karta miejska JO miała być ułatwieniem. Czy faktycznie nim się stała? Nie dla wszystkich. Z problemem zgłosił się do nas jeden z mieszkańców, który chciał 1 września kupić popularną migawkę dla swojego dziecka.

Bilet semestralny tylko w aplikacji lub po 9 dniach oczekiwania? Toruńscy rodzice widzą problem z Kartą JO [AUDIO]

i

Autor: Marta Łazarska

Od 11 lutego mieszkańcy Torunia mogli założyć konto użytkowników w nowym systemie Karty Miejskiej JO. Kilka tygodni później, w marcu, w życie weszła już aplikacja, z której korzysta wielu torunian. Wkrótce po tym, zakup biletu był możliwy wyłącznie w aplikacji, a w wersji papierowej ograniczył się do biletomatów, które znajdziemy na kilku przystankach oraz w pojazdach komunikacji miejskiej. Dla tych, którzy chcą mieć kartę miejską w formie plastikowego, fizycznego nośnika pojawiła się opcja wyrobienia jej w kasach Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu. Na taki nośnik trzeba jednak poczekać nawet 9 dni. 

Informacja o tym, że bilety semestralne i miesięczne również funkcjonują tylko na fizycznej karcie miejskiej lub w aplikacji nie dotarła jednak do wszystkich. Niektórzy rodzice zdziwili się, gdy po wakacjach chcieli kupić migawkę dla swoich dzieci, które wróciły do szkoły. 

Posłuchaj naszej rozmowy z Krzysztofem Hełminiakiem, który napotkał na problem z Kartą JO!

Jakie zgłoszenia przyjmuje helpdesk Karty JO?

Jak się okazuje - to nie jedyne problemy, które mogą napotkać użytkownicy Karty Miejskiej Jo. Jakie zgłoszenia kierowane są przez mieszkańców? Zwróciliśmy się w tej sprawie do rzecznika prezydenta Torunia, Marcina Centkowskiego. W odpowiedzi otrzymaliśmy:

  • dość regularnie pojawiają się zgłoszenia dotyczące przepisania kupionego wcześniej biletu okresowego do nowego identyfikatora wirtualnego (karty w aplikacji mobilnej) – np. po zmianie telefonu czy po ponownej instalacji aplikacji. Samodzielne takiego przeniesienia pomiędzy kartami dokonać nie można, ale łatwo to zrobić telefonując do POK lub pisząc na [email protected]
  • dość często zgłaszana w ostatnich dniach sierpnia była niedogodność przy kupowaniu biletów na karty wirtualne dla wielu podopiecznych, np. dzieci. Karty wirtualne mają numery oraz markę i model telefonu, na którym zostały wygenerowane. Nie można im natomiast przypisać indywidualnych nazw. Stąd przy kupowaniu biletu może się pojawić wątpliwość, na którą kartę (którego z podopiecznych) kupujemy bilet, zwłaszcza gdy dzieci mają jednakowe telefony. Ten temat został zgłoszony do autorów aplikacji, do uwzględnienia przy jednej z najbliższych aktualizacji. Chcemy by użytkownik mógł samodzielnie nadawać nazwę każdej karcie na swoim koncie karty JO, wtedy ta niedogodność zniknie.
  • sporadycznie pojawiają się propozycje dotyczące możliwości wprowadzenia płatności za bilety kupowane przez portal z wykorzystaniem punktów zgromadzonych w portmonetce wirtualnej. Analizujemy możliwość wprowadzenia tego rozwiązania.
  • czasami zdarzają się też sytuacje, w których użytkownik kupi przez nieuwagę niewłaściwy bilet okresowy. Rzeczywiście w toruńskiej taryfie jest bardzo duża różnorodność biletów i trzeba uważnie wybierać ten właściwy. Ale jeżeli zdarzy się pomyłka sprawę zwrotu można szybko zgłosić przez portal lub w POK.

Jak zgłaszać problemy z Kartą Miejską Jo?

Można zrobić to poprzez infolinię karty pod numerem  tel.: 56 611 89 99. Jest ona czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 09:00- 15:30. Dostępny jest także w formie adresu mailowego - [email protected]. Dla tych, którzy chcieliby sprawę załatwić osobiście - można zgłaszać takie problemy w Punktach Obsługi Klienta.

Co z niedziałającym biletomatem?

Sprawa niesprawnego biletomatu przy ulicy Hubego w Toruniu została zgłoszona Miejskiemu Zakładowi Komunikacji. 

Jeśli jest jakiś problem z zakupem biletu, na przykład w biletomacie, pojeździe czy biletomacie stacjonarnym, to bardzo prosimy, żeby to do nas zgłaszać. Jeśli nie wiemy, że taki problem jest, no to po prostu nie możemy zareagować. A jeżeli się dowiemy, to na pewno natychmiast podejmiemy działania w celu usunięcia jakiejś awarii, która zawsze może się zdarzyć - mówi Sylwia Derengowska z Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu

Można zgłaszać to poprzez formularz zgłoszeniowy, który jest dostępny na stronie Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu lub mailowo.