Cyfryzacja urzędu
Od stycznia bieżącego roku wniosek będzie automatycznie generowany w Rejestrze Dowodów Osobistych i podpisany przez interesanta za pomocą signature pad. Wszystkie dane osobowe pobrane zostaną z rejestru PESEL i wyświetlone na urządzeniu signature pad.
Interesant będzie zobowiązany do sprawdzenia poprawności swoich danych osobowych i danych kontaktowych. Na urządzeniu zostanie złożony i odwzorowany własnoręczny podpis osoby składającej wniosek w postaci elektronicznej oraz zostaną pobrane odciski palców.
Katalog osób
Dodatkowo rozszerzony został katalog osób, które mogą złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji. Chodzi o osoby korzystające z uwierzytelnienia poprzez profil zaufany, podpis kwalifikowany bądź podpis osobisty, a także używające aplikacji mObywatel.
Ważne!
Wniosek taki nie będzie posiadał odwzorowania własnoręcznego podpisu oraz odcisków palców. Dlatego w terminie 30 dni od dnia złożenia elektronicznego wniosku osoba wnioskująca będzie zobowiązana do zgłoszenia się do organu gminy, w której złożyła wniosek, w celu złożenia i odwzorowania podpisu własnoręcznego na signature pad.