W programie "Moje Podwórko" mogą wziąć udział właściciele terenów przy nieruchomościach, które znajdują się na obszarze rewitalizacji (Bydgoskie Przedmieście, Stare Miasto oraz Podgórz) oraz wspólnoty mieszkaniowe. W roku 2023 Gmina Miasta Toruń ma do rozdysponowania 150 tys. złotych.
WAŻNE: Wnioskodawcy, którzy zechcą wziąć udział w naborze, zobowiązani są do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w art. 2 pkt 3 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z uwzględnieniem minimalnych wymagań wynikających z zapisów art. 6 tejże ustawy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2240).
Program "Moje Podwórko"
Program "Moje Podwórko" jest realizowany od 2015 roku. To świetna okazja do odświeżenia i przebudowania podwórek i dziedzińców przy kamienicach, które często są bardzo zaniedbane i niedostosowane do współczesnych czasów. Właściciele często nie są w stanie sami przeprowadzić rewitalizacji i prac remontowych.
Jakie dofinansowanie można otrzymać?
Dofinansowanie nakładów dla jednego wnioskodawcy może zostać przyznane w łącznej kwocie brutto, nie wyższej niż 30 tys. zł. W przypadku, gdy kilka wspólnot mieszkaniowych lub właścicieli (co najmniej 3) podejmuje się wspólnej realizacji przedsięwzięcia, kwota dofinansowania nie będzie mogła przekroczyć 50 tys. zł brutto.
- Dla prac dotyczących: urządzenia miejsc rekreacji i zabaw dla dzieci, nasadzenia nowej i uporządkowania istniejącej zieleni, tworzenia miejsc wypoczynku i rekreacji, tj. układy małej architektury wraz z urządzeniami rekreacyjnymi (np. ławki, stoły, stojaki na rowery) przewidziano 50% dofinansowania ich wartości,
- Dla prac dotyczących: likwidacji barier architektonicznych w dostępie do terenu przyległego do nieruchomości do potrzeb osób z niepełnosprawnościami/specjalnymi potrzebami oraz uporządkowania infrastruktury podziemnej i wymiany nawierzchni, przewidziano 70% dofinansowania ich wartości.
Wykaz ulic, które podlegają programowi "Moje Podwórko" TUTAJ.
Programem mogą być objęte tylko tereny przyległe do budynków, które zostały oddane do użytkowania przed rokiem 1989.
Gdzie należy złożyć wniosek?
Wypełnione dokumenty należy złożyć w siedzibie Biura Toruńskiego Centrum Miasta przy ul. Wały gen. Sikorskiego 8 w Toruniu.
Wniosek oraz szczegółowe informacje na temat naboru, dostępne są na stronie internetowej: TUTAJ.
Do kiedy można złożyć wniosek?
Termin naboru wniosków kończy się 31 marca 2023 roku.