Trzeba się liczyć ze zmianą kursów i czasowym wyłączeniem tramwajów. Ale nie tylko na tym odcinku Szosy Lubickiej. Reorganizacja połączeń MZK dotyczy też centrum Torunia. Pierwsze zmiany i początek prac już w nocy z 29 na 30 stycznia. Będzie to wykonanie rozjazdów i przełożenie ruchu na jeden tor, północny. Umożliwi to wahadłowy ruch tramwajów.
Ten montaż potrwa do 5 lutego - informuje Marcin Kowallek, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej w Toruniu.
Wyjątkiem będzie wyłączenie ruchu tramwajowego na czas modernizacji skrzyżowania Szosy Lubickiej z ulicą Rydygiera.
Montaż przewiązek, przystanków tymczasowych a także prowadzenie prac rozbiórkowych przy demontażu torowiska i sieci trakcyjnej będą wiązały się z organizacją sześciu wjazdów na plac budowy na południowej jezdni ulicy Szosa Lubicka.
W związku z tym w rejonie wjazdów zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości w ruchu drogowym - z 70 km/h do 40 km/h.
Wjazdy będą od strony: placu Daszyńskiego, Rydygiera, placu Sybiraków, Ślaskiego.
Zmiany trasy i komunikacja zastępcza
- od 29/30 stycznia do 5 lutego za tramwaj nr 1 na trasie od al. Solidarności do pętli Olimpijska kursować będzie zastępcza linia autobusowa nr 51
- od 28/29 stycznia do nocy 5/6 lutego kursować będzie nocna linia nocna 51N (za tramwaj nocny), po tym czasie tramwaje będą kursować po jednym torze (północnym) przy zachowaniu ruchu wahadłowego
- na skróconej trasie: Uniwersytet – al. Solidarności kursować będą tramwaje linii nr 8 i 8N
- przystankiem przesiadkowym z tramwajów linii nr 8 na autobusy nr 51 (i odwrotnie) będzie przystanek w al. Solidarności od strony Muzeum Etnograficznego
- tramwaje linii nr 8 i 8N w kierunku Uniwersytetu kursować będą ul. Odrodzenia i nowym torowiskiem w al. św. Jana Pawła II i zatrzymywać na przystankach Odrodzenia i Osiedla Młodych
Tramwaje linii nr 2 zmienią trasę przejazdu w centrum miasta - kursować będą w obu kierunkach ul. Odrodzenia, Czerwona Droga i nowym torowiskiem w al. św. Jana Pawła II. Tym samym uruchomione zostaną przystanki tramwajowe Odrodzenia i Osiedla Młodych.
Przystanki autobusowe komunikacji zastępczej dla linii nr 52 na trasie od al. Solidarności do pętli Olimpijska będą się zatrzymywać na istniejących przystankach autobusowych, z wyjątkiem:
- na północnej jezdni ul. Szosa Lubicka przy sklepie „Merkury”
- na północnej jezdni ul. Szosa Lubicka na zachód od Placu Daszyńskiego
- na wysokości stacji paliw Orlen
- na północnej jezdni ul. Lubickiej na wysokości ul. Gołębiej
Poza wymianą torów i budową zielonego torowiska na większości trasy, będzie też remont sieci trakcyjnej, przebudowa skrzyżowań, sygnalizacji świetlnej, przejść dla pieszych, przejścia podziemnego, przystanków, uzupełnienie systemu informacji pasażerskiej, nasadzenia zieleni - wylicza Zbigniew Wyszogrodzki, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu.
Zadanie jest częścią projektu BiT-City II. Koszt ponad 31 milionów złotych. Przebudowa potrwa do końca tego roku.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!