Już wkrótce ruszą prace przy torowisku na Osiedle Jar w Toruniu. Nowa nitka będzie prowadziła od placu NOT, przez Szosę Chełmińską, Długą, Legionów, Polną, Watzenrodego aż do Strobanda. Tak mieszkańcy północnej części miasta będą mogli swobodnie korzystać z transportu publicznego. Inwestycja jest warta 190 milionów złotych, jej realizacja podzielona będzie na dwa odcinki, których granicą będzie przejazd kolejowy przy ulicy Legionów.
Cała inwestycja to także nowe przystanki, ciągi dla pieszych i rowerzystów, zielone torowiska czy prace podziemne. Aby prace przebiegały sprawniej, będą prowadzone w kilku punktach przyszłego torowiska jednocześnie. Na pierwszy ogień pójdą odcinki ulic tj. al. 700-lecia Torunia, ul. Długa (od Szosy Chełmińskej do ul. Mohna), Polną (od przejazdu kolejowego w ul. Legionów do ul. Traktorowej) oraz ul. Watzenrodego (od ul. Hubego do ul. Grasera i od ul. Grasera do ul. Strobanda).
Pojawią się także zmiany w komunikacji miejskiej. Będą one dotyczyły linii nr 34 oraz 16. Oby dwie linie, będą omijały ulicę Długą.
- 34 - kurs będzie wykonywany objazdami przez ulicę Legionów oraz Żwirki i Wigury. Autobus będzie zatrzymywał się na przystankach, które mieszkańcy mogą kojarzyć z trasą linii nr 11. Dodatkowo na ul. Legionów za skrzyżowaniem z ul. Długą zlokalizowany będzie przystanek tymczasowy w kierunku Pl. Skalskiego.
- 16 - objazd będzie wykonywany przez ul. Legionów i Polną. Na trasie objazdu autobusy zatrzymywać się będą na tymczasowym przystanku na ul. Polnej za skrzyżowaniem z Szosą Chełmińską w kierunku Os. Na Skarpie, a w kierunku Wrzosów przy ul. Legionów na przystanku autobusów linii nr 10 i 20.
Prace przy linii tramwajowej na Jar potrwają do końca maja 2023 roku. Wykonawcą jest konsorcjum firm Balzola Polska oraz Intop Warszawa.