Trzy warianty obwodnicy Radzynia Chełmińskiego
Obecnie przez centrum Radzynia Chełmińskiego przebiegają dwie ważne drogi wojewódzkie nr 534 (Grudziądz-Rypin) i nr 543 (Paparzyn-Brodnica). W mieście swój początek ma też droga nr 538, prowadząca do Łasina i Nowego Miasta Lubawskiego. Projektanci wstępnie zakładają, że obwodnica o długości około 3 kilometrów pozwoli spiąć te trasy w sposób pozwalający na ominięcie rynku oraz sąsiedztwa ruin zamku krzyżackiego.
Projektanci po rozmowach z mieszkańcami i na podstawie uwag samorządowców ostatecznie opracowali trzy warianty trasy. Jeden z wariantów został odrzucony już na wstępie.
Wszystkie warianty zakładają poprowadzenie trasy od strony południowo-zachodniej. Każdy ma swój początek na obecnym skrzyżowaniu dróg wojewódzkich nr 534 (w kierunku Grudziądza) oraz nr 538 (w kierunku Mełna), które zostanie rozbudowane.
- Wariant nr 2 - jest najkrótszy (2,91 km), przebiega najbliżej istniejącej zabudowy i przez tereny, które są do pod nią przeznaczone w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Trasa kończyłaby się na ul. Orłowicza za gospodarstwem z numerem 2;
- Wariant nr 4 - ma długość 3,05 km i zakłada zakończenie trasy za gospodarstwem przy ul. Orłowicza 4 (blisko granicy miasta);
- Wariant nr 5 - zakłada powstanie trasy, która będzie najbardziej odsunięta od miasta. Długość obwodnicy wyniesie wówczas 3,19 km. Zakończy się rondem na drodze nr 534 za gospodarstwem przy ul. Orłowicza 4 (blisko granicy miasta). To wariant preferowany przez projektantów.
Materiały informacyjne i link do formularza (opinia) TUTAJ.
Formularz można też przesłać:
- pocztą tradycyjną: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, ul. Dworcowa 80; 85-010 Bydgoszcz
- pocztą elektroniczną: [email protected]
Obwodnica Radzynia Chełmińskiego w liczbach:
- liczba jezdni – 1
- szerokość pasów ruchu – 3,5 m
- szerokość poboczy – 1,25 m
- długość – około 3 km
- koszt dokumentacji: 595 tysięcy złotych.